Rabu, 17 Jun 2009

Cakap la maaf, untuk persahabatan.

Maaf

Semalam aku bergaduh dengan kawan aku. Dia perempuan. Dia juga rock. Rambut dia aku suka. Tapi jangan harap la aku nak bagi tau dia. Dia pukul aku pun aku tak akan bagi tahu yang aku suka rambut dia.

Dan ya. Kita orang bergaduh. Tapi dalam YM je lah. Nasib baik dalam YM.

Pergaduhan itu terjadi mungkin dalam 15 minit. Dia bebel-bebel. Aku pun bebel-bebel. Memang genting gila ah. Sampai nak tercabut keyboard lappy aku. Ceh ceh. Nak nampak gempak je bila gaduh. Padahal biasa-biasa je.

Last-last, aku tulis “Then, Im sorry”

Dia terdiam. Mesti dia cair punya lah. Aku bab-bab memujuk perempuan memang aku dah expert blajar dari Awang.

Kemudian dia reply “Dah lah. Sori kalau terkasar. No hard feeling I hope”

Aku dah agak dah. Confirm dia cair. Haha. Gila berlagak. Padahal masa tu cuak habis.

Dia rock. Dia baik. Serta mempunyai rambut yang cool.

Maaf, adalah suatu perkataan yang amat mahal. Gunakannya untuk menjaga persahabatan anda. =)

Kalau dia marah aku tulis ni, then Im a dead meat!

23 ulasan:

  1. :) i like it. sweet, seriously.

    and for the fight, im totally wrong at the first place. and the "sorry" words do help to solve every single problem. u teach me something last night, teach me how to negotiate. :)

    thanks for the entry.


    yeah yeahhh skg aku dah tau kau suka rambut aku tanpa perlu aku pukul kau.

    BalasPadam
  2. @Nysaa - Tapi kau ajar aku jangan percayakan strangers. Semalam.

    Dan ya. Kau tak perlu pukul aku.

    BalasPadam
  3. hee..

    bagos bagos.
    aku suke org mengalah.
    *sebab aku ta suke kalah.
    muahaha =D

    BalasPadam
  4. ahaks... ak sudah melalui keadaan mcm tu.. keadaaan dimana type laju bertubi2 smpai keyboard oun bergegar.. seronok.. keh3.

    BalasPadam
  5. teringat lak lagu Sorry seem to be the hardest word..huhu

    BalasPadam
  6. hahaha...
    ingat kero...
    ayat mesti power..
    langkah mesti bijak..
    zaza...

    BalasPadam
  7. Aku sukee....*terharu*

    Ni baru real frenship, kejujuran dan saling menerima tanpa batasan.

    Hehe.

    Aku dah tgk blog kau ni tau, as requested.. :D

    BalasPadam
  8. bgs la mnta maaf...kemaafan itu suatu yg ayat yg boleh mencairkan perasaan mrh seseorg..bergantung pde org tue gak la....

    BalasPadam
  9. Sorry is a powerful word.
    Use it sincerely and not to just end a fight. =)

    BalasPadam
  10. senang jew kan..dgn ayat ;
    im sorry smue selesai..ececee

    BalasPadam
  11. ~nk mintak maaf sng..
    ~tapi nk ketepikan ego utk mntak maaf susah...^_^
    ~bgus la mntak maaf...

    BalasPadam
  12. @Didiey - Jadi, kau boleh suka aku.

    @Anoy - Tetapi senorok itu hanya sementara. >,>

    @Arabella - Ya. Its always the hardest word. Together with 'ILU'. Oh!

    @Zarif - Ya aku ingat.

    @Hana - Thx =) Aku memang jujur. Tetapi mungkin terlampau jujur =)

    @Tomei - Ayat mesti power, langkah mesti bijak haha.

    @Ayil - Yup

    @Lat - Tapii kena pandai mengayat.

    @Akhis - Ego lelaki memang tinggi. Sebab itu agak ssh nak dgr maaf dari lelaki.

    BalasPadam
  13. tapi aku nak pukul kau jugak :)

    BalasPadam
  14. kalau gaduh lagi, biar aku jadi pengadil. :DD

    haha

    BalasPadam
  15. @Nysaa - Pukul aku? Good luck =)

    @Kumbang - Tak boleh. Nanti kau jadi pengadil yang tak adil Haha. Macam WWE pula. Tapi aku tetap akan menang. hihi

    BalasPadam
  16. sori hanya berkesan untuk kali pertama.

    BalasPadam
  17. Sorry bukan berkesan untuk mencairkan hati pmpuan je, lelaki jgk. Seluruh jagat suke perkataan sorry.

    BalasPadam
  18. haha.
    sweet awak nih.
    :D
    i follow u yaw!~

    BalasPadam
  19. sori bule mlembutkan ati sape2 pon.

    =)

    me follow u!
    haha.

    u follow me?
    :P

    BalasPadam
  20. love the words " im sorry"

    seorang abah pon boleh hilang marah=)

    BalasPadam
  21. klu aku dlm situsi kau pun, aku akn buat bnda yg sama.hehe.aku lebih suka mengalah tapi, bukan bermaksud aku kalah. actually,org yg mengalah adalah org yg menang. hihi =)

    i more prefer for using the word "aku minta maaf" rather than" i'm sorry"
    =)

    BalasPadam
  22. agree ngn comment di atas..
    bila ckp minta maaf, somehow rasa better cuz perkataan sorry tu salu org guna tiap masa..

    tp

    dua2 sama je maksud

    and for a guy mcm kau yang x ksh utk minta maaf, aku respect..

    syabas..hoho

    BalasPadam
  23. hehe.. kalau la semua orang boleh maaf kan seseorang tu dengan senang.. kan bagus.. hurm..
    dunia pun aman.. hehe.. xp

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.