Khamis, 4 Jun 2009

Deskriminasi - 1

Racism, descrimination

Aku menonton Discovery Channel sebentar tadi. Bertajuk Tribal Life. Ia berkisar tentang kehidupan orang asli di Afrika, mungkin.

Sepanjang dokumentari tersebut. Terpampang beberapa lelaki yang tidak berpakaian tetapi hanya menutup alat sulit di hadapan manakala punggung mereka yang hitam tersebut tidak dilindungi dengan sebarang kain pun. Terdedah. Rating dokumentari tersebut pasti melonjak dengan majoriti penonton daripada gadis-gadis dan wanita di seluruh dunia.

Tapi aku pelik. Mergapa Astro Malaysia tidak sensor akan paparan tersebut?
Paparan lelaki yang nampak punggung tidak di sensor, malahan disiarkan lagi sepanjang dokumentari tersebut. Tetapi jika nak ada je gambar gadis yang nak nampak alur terus dipotong.

Jikalau lelaki boleh siarkan punggunya di kaca tv tanpa di sensor oleh pihak berwajib, mengapa perempuan tak boleh?

Deskriminasi!

Gadis-gadis sekarang dah maju. Ingat kaum gadis ni kaum yang lemah ke? Apa yang kaum jejaka boleh buat, kaum gadis juga boleh buat lah.

Dunia memang tak adil. Aku prihatin terhadap kaum perempuan.

19 ulasan:

  1. khairul, aku stuju.

    penah x terpikir, pompuan pakai seksi2 kat TV, kene banned. faizal tahir bukak baju, kene banned. tapi ahli bina badan yg hanya pakai seluar dalam kenyal, pastu posing2, xkene banned plak?

    ini cuma pendapat. anda (followers khairul) dibenarkan utk tidak bersetuju.jgn ban saya:P

    BalasPadam
  2. hehe betul sangat la cakap kau tu. tapi ada juga satu dokumentari aku tengok hari tu, kaum wanita asli, dia punya payu dara terdedah. tapi aku buat bodoh gak.

    BalasPadam
  3. @Igniz - Kalau ada yang tak setuju dgn pendapay kau dan menyatakannya secara lemah lebut, aku akan approve komen tersebut. Kalau tak, tak lah.

    @Jayra - wanita asli. Not interested. Haha.

    ***
    p/s ; Aku bukan gila seks bila cakap pasal ni

    BalasPadam
  4. bontot itam?
    ahahaha...
    okehh lagi la dari berkarat ;p

    BalasPadam
  5. Semua yang mendedahkan skin skin ni sangat lah euuww.... tak suka di tengok okayh.. =_________="

    BalasPadam
  6. pendapat aku pula,
    tak kan nak banned org asli 2 plak..da care hidup dia mcm 2..

    lg p0wn org asli 2,
    xh0wt n xseksi p0wn klu xberpakaian k0wt..
    hehehehe..sbb 2 xsens0red..

    BalasPadam
  7. @Liez- Kita bercakap pasal pengurusan astro secara perlian.

    BalasPadam
  8. Lun x setuju... anda sengal hehe

    BalasPadam
  9. kat gambar 'para telur' di atas,agaknya kalau kau ada kat situ,kau yg nmpk bajet cool kat tengah2 tu ke? ;)

    BalasPadam
  10. @Laila cantek - Tu bukan cool. Tu muka cover. Dan kau tak habis2 nak bermanja dengan aku kan. Tgh exam kan. Baca2 la buku tu. Mana tau kot2 Mr R* kau terpikat bila kau dapat pointer tinggi nanti hahaha.

    BalasPadam
  11. perasan.berapa byk bakul yg kau ade ek?

    BalasPadam
  12. aku rasa sebab kalau laki berpakaian seksi,bg kita maybe normal walaupun itu aurat diorng

    tp kalau girl seksi n seksa,leh menimbulkan bberapa perkara yg tak berapa sopan...phm2 sendiri la..hoho

    BalasPadam
  13. Seksa mata memandang. Seksa lagi nafsu menahan.

    BalasPadam
  14. ini kerana pihak astro ingin menghormati 'sesetengah' rakyat Malaysia yg beragama Islam yang merasa sangat malu apabila melihat tubuh badan wanita didedahkan sesuka hati di khalayak ramai (sepatutnya untuk kaum lelaki juga). Padahal maksud mendedahkan tu sendiri dah disalahertikan. Macam la kaum lelaki xpunya aurat. Herm.. *thinking*

    BalasPadam
  15. analogy nye macam ni..ko suke ke tgk perempuan yang bentuk badan x berapa attractive dan berkulit agak gelap berpakaian seksi nampak cleavage? mcm tu la..setakat " punggung hitam tak bertutup" tu kitorg x heran la..sebab tu la die x potong..

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.