Jumaat, 19 Jun 2009

Love, Life & Romances

Tak bosan ke asyik baca entri jiwang?

Aku teringat akan Presentation English aku ketika di semester 1. Presentation bertajuk Love, Life & Romance yang semangnya amat jiwang.

Tema peresentation ini dipilih oleh aku, Rmualdo Yuer. Ya, Rmualdo Yuer adalah nama samaran aku ketika berkhidmat di Friendster.

Presentation ini juga mendapat sentuhan daripada playboy tempatan iaitu, Jules Jambu Bonaparte (Hariz). Beliau mempunyai pengalaman play-play sejak dilahirkan lagi. Dengan itu, kredibiliti beliau tidak sesesiapa mampu pertikaikan. Sentuhan beliau juga amat bermakna untuk assignment kami ini. Kerana laptopnya lah yang digunakan untuk membuat presentation tersebut.

Selain itu, penjiwang terkenal kacukan Maxico dan Afrika, Johnny Q. Tabasco (Orge) turut memberi sentuhan maut beliau. Dia amat berjasa. Dengan wajah manja tak cukup umur ala-ada Devid Archuleta, cukup untuk menggoda sesiapa sahaja yang memandangnya sekilas lalu. Usianya yang masih belum 18 tika itu tidak pernah menghalangnya dari mengoda gadis-gadis tua tersebut. Begitu juga dengan asal usulnya yang tidak diketahui ramai. Tidak pernah sekali-kali kami membangkaitkan isu aparteid terhadap beliau. Kan, nigga?

Pada mulanya, agak susah bagi kami untuk melaksanakan assignement jiwang ini. Tetapi kami percaya kepada kelakian dan keterunaan kami bahawa kami mampu lakukannya.

Love your life.

Dan, di dalam Presentation Love, Life & Romance tersebut, ada satu isi yang sering terjadi di kalangan kita iaitu;

Risk of getting love, is losing friends.

Apabila seorang kawan meluahkan perasaan yang bertepuk sebelah tangan terhadap kawannya yang lain, tiada sesiapa pasti samaada mereka cukup sporting untuk terus berkawan setelah di reject.

Di UniKL Micet sahaja, terlampau banyak perkara ini berlaku. Bersediakah anda untuk mengambil risiko tersebut?

Intro berjela, tapi isi gila sedikit.

16 ulasan:

  1. haha 1st time bace blog intro berjela,isi pendek cengini..

    BalasPadam
  2. yea,most ppl think mcm tak boleh utk a guy n a girl kawan rapat, sbb nnt mesti de satu pihak akan jatuh cnta. but i rasa boleh jek.

    BalasPadam
  3. kalau diberi pilihan antara cinta dan sahabt, lebih baik pilih sahabat!! cinta itu mmg indah, tp kadangkala menyakitkan! huh.

    tp kalau 2,2 pun tade cemana??!

    BalasPadam
  4. Aku baru perasan sebenarnya yang entri ini berkait rapat dengan entri aku yang lalu; http://theotherkhairul.blogspot.com/2009/05/lelaki-perempuan-rakan-karib-agak.html

    Lelaki dan perempuan memang boleh berkawan rapat. Tetapi agak susah nak membila 'kesportingan' masing-masing nak-nak bila ada perasaan malu.

    BalasPadam
  5. been there, done that. some friends will space, some will still stick. But which ever way it is, both ways hurt...

    BalasPadam
  6. pandai2 la jaga 2-2..
    maisng2 kena faham..
    uiks..nisah ckap cm senang jew..
    ;)

    BalasPadam
  7. adeyh..
    bile da kene reject tu msti rase segan nak kwan cam biase..(aku rase la eventho takde pengalaman lg..)
    tp,buat2 takde pape sudeyh..

    BalasPadam
  8. ~my own experience...
    ~we're still friends and keep contacting each other after my face to face confession...
    ~he said he has someone else..
    ~i'd prepared myself for his respond either it's +ve or -ve
    ~the most important is he knew how i feel toward him...^_^

    BalasPadam
  9. http://ihatemalay.blogspot.com/

    mr.k. try skodeng blog tu. mmg cibai!
    WTF!

    BalasPadam
  10. i take the risk once. huu. its hard actually, because when someone rejected u sampai mati pon x boleh lupa.

    but as time fade, lama-lama dah tak rasa janggal. masing2 kena fikir matang. tu je.

    BalasPadam
  11. @Norain - Kau tak perlukan pengalaman sendiri. Kadang-kadang kita boleh menggunakan pengalaman orang lain dan belajar daripadanya.

    BalasPadam
  12. experience aku,
    dulu aku pernah ah meluahkan isi hati aku ne kat ksorang girl ne..
    dia kawan aku.then,kena reject.malu sial..
    then,last2..kami jadi bestfriend.hehe.pelik2.

    BalasPadam
  13. yeke tapi aku ok je ngn dia even kene rejek hehe

    BalasPadam
  14. tau tak pe,
    aku ngn best fren aku sempoi je,
    siap mintak tolong aku jd affair dia gi coz ramai sgt awek minat dia,
    sape suh mintak tolong,
    ak confess je la,
    at least dpt gak jd awek+affair palsu dia sebulan...
    hahaha
    awek dia tau mampus aku,.

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.