Selasa, 17 November 2009

Entri Kenangan Masa Aku Muda-muda Remaja Hingusan Macam Korang Sekarang.

Guild aku berbogel.

Aku tengah siap kan 3 entri yang separuh siap sambil tanam pokok-pokok kat Farm Ville. Sambil kolek susu babi dan kutip telur ayam, aku tulis entri. Masa aku tulis tu, ada someone yang aku tak kenal add FB aku. Last-last dia cakap yang dia adalah kawan dari game online; PirateKing Online. And tiba-tiba aku rasa sayu sangat-sangat. Then dia suruh aku tengok gambar aku bersama Guild (Puak) masa dalam game kita orang. And. Oh.. kenangan.. Serious aku rasa sedih sangat bila teringat kenangan yang dulu-dulu.

Guild aku.

Walaupun hanya game online, tapi hubungan kitaorang amat-amat rapat dan serious dalam game ni sampai kita orang wujudkan sebuah forum khas untuk guild ni je. Tak ada racist langsung walaupun ramai Chinese, Filipino and Indon. Kita orang ada dalam satu Guild yang dinamakan Ressurection. Guild aku ni mula-mula ramai gila cakap guild noob. Kira orang lembik2 je masuk. Tapi last-last.. Isk.. guild ni adalah guild no 1 selapas kalahkan guild apa tah dalam Guild War.

Masa dalam guild war tu... Masa tengah pukul tugu pihak lawan, semua pakat sorak sebab yang tinggal kat situ semua ahli guildaku. Kiranya pihak lawan semua dah mati. And oh so feeling you know. Semua bersorak then pakat screen shot.

And kitaorang GAY dan SHEMALE. Semamngnya gay habis. Guild paling gila-gila pernah ada kat situ. Dan pernah digelarkan sebagai guild gay. Walaupun sebenarnya tak gay, tapi isu gay pasti ada setiap kali borak-borak kat chatbox dalam game tu.

Pirate King adalah game online paling best pernah aku main. Gambar smart, game play perfect. Tapi at the end.. game jadi tak seimbang. Banyak benda baru berlaku menyebabkan game tu berubah. And satu demi satu guild member berkurang. Aku pun beralih arah ke Florensia Online. Game yang amat-amat perfect juga, tapi tak friendly. Dalam game online, 'friendly' tu memainkan peranan yang amat penting.

Pvp spot. Tempat cari gaduh.

Mungkin korang tak leh bayangkan. Tapi selepas dah 3 tahun tak jumpa dia orang.. rasa.. oh god i miss that moment. Moment masa leveling sama-sama. Gelak sama-sama. Cakap lucah sama-sama. Perli sama-sama. Kasi gelaran kat budak tu sbg 'gayboy' sama2. Pergi buru harta kat dalam tempat apa tah aku dah lupa pun sama-sama. Then bila juma player dari guild lain terus pakat stun then serang ramai-ramai sama-sama juga lah. Then belayar sama-sama lagi. Berlari sama-sama juga. Sehati dan sesama.

Aku adalah dua dari kanan baris paling belakang.
Yang bertatu di kepala tu. (kalau x silap la)

Part bestnya, aku adalah 'tanker' atau penahan. Kiranya defense dan nyawa aku gila la tinggi tapi serangan aku gila low. Aku amat diperlukan sebagai lead untuk lure semua monster dan enemies. Apa-apahal, aku pergi dulu sebab apa-apa je yang attack aku, tak mendatangkan kesan. Tu yang best jadi tanker. Sentiasa diperlukan. Ada tu, tugas aku just duduk sambil tank monster je. Then dapat barang. Well...emang rindu that moment. Hais. Kenangan. Rasa nak je balik ke zaman sekolah dulu. Rindu gila kat kawan-kawan guild online aku ni. Okay dah bye.

But I lagi rindu that girl....

5 ulasan:

  1. jom cari doremon kidnap poket dia mbek mesin masa lampau smbung men game ni smbel mintak no2 tepon aweks cun2

    BalasPadam
  2. bapak semangat ko main game..hahaha

    tuntungkita.blogspot.com

    BalasPadam
  3. haha...aku tak men game sgt..tapi gelak bace cte ko ne..i miss dat moment..taleh blah..haha

    BalasPadam
  4. haha x sngke mr k layan mmorpg.
    tp game plg friendly.. wonderland online. http://wl.igg.com/index.php

    BalasPadam

Pilih. Nyawa atau comment? Good. Tulis elok-elok.